Alle fortjener gode råvarer

BaRe / REMA 1000 ・ Advertising ・ Ongoing
Strategy
Creative Concept
Content Production
Design
Animation
Social Media
Website

Opplevelsen av kvaliteten på frukt og grønt er svært viktig når kunder velger hvilken de skal handle i. Hos REMA 1000 får du alltid frukt og grønt av beste kvalitet til en lav pris. For å minne forbrukeren om dette, har vi hjulpet BaRe og REMA 1000 med å utvikle en strategi for å øke kvalitetsoppfatningen, som blant annet blir oppsummert i konseptsetningen «Alle fortjener gode råvarer - til lave priser».

 

Ferst, friskt og fristende

For å bevise dette, har vi siden 2022 jobbet med en redaksjonell tilnærming hvor vi utvikler og produserer innhold, som komplimenterer REMA sin pris- og merkevarekommunikasjon. Målet har vært å løfte fram kvalitetsprodukter, produsenter av de gode råvarene du finner i butikk og rutinene de har for å sørge for god kvalitet. I tillegg har vi utviklet egne innholdskonsepter som tar for seg tips, oppskrifter og råd som bidrar til at det er lettere, morsommere og diggere å velge frukt og grønt fra REMA 1000.

 

Se hele innholdsuniverset her.

Fra jord til bord

Norsk opprinnelse er viktig for kvalitetsoppfatningen. Vi har derfor laget innhold om bønder fra hele landet, og på den måten løftet fram de som sørger for at REMA 1000 har kortreiste og smakfulle råvarer.

Enkle og digge konsepter

For å inspirere REMA 1000 sine kunder til å fylle på med frukt og grønt i hverdagen, har vi utviklet flere redaksjonelle konsepter. Disse ligger på REMA.no og blir tatt ut på SoMe og i native-annonsering.
«Preppeguiden» gir deg de beste tipsene til hvordan du forbereder måltider for uken, og i «Suppeskolen» lærer man alt man trenger å vite om hverdagsfavoritten. I «Middag med 5» viser vi hvor enkelt det er å lage grønnsaksbaserte middager med kun fem ingredienser.

Matprepp er ofte det beste!

I “Preppeguiden” viser vi hvordan du kan bruke ferdig tilberedte grønnsaker til flere retter, eller preppe lunsj for hele uken. Med bilder i stop-motion er det enkelt å få med seg hvert steg, og videoene passer spesielt godt i sosiale medier.